PROVA INNAN DU KÖPER, BETALA SEN MED KLARNA
FRIA BYTEN

FAQ – VANLIGA FRÅGOR

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Normalt sker leveransen inom ett par arbetsdagar (Måndag-Fredag). Vi skickar alla våra leveranser med DHL.

KAN JAG ÄNDRA/AVBESTÄLLA EN ORDER?
Tyvärr är en ändring och avbeställning inte möjlig i dagsläget. Anledningen till detta är att efter din beställning gått igenom behandlas den direkt i vårt ordersystem, på vårt lager och därefter skickas den ut snarast möjligt.

HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
1. Mejla till retur@magicsteps.se och uppge:

  1. Packa ner dina varor i samma låda som du fick dem i och packa ner dem varsamt så att varan inte skadas.
  2. Klistra på returetiketten som medföljer i din beställning över den gamla etiketten på lådan.
  3. Lämna in paketet hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto. Klart!

Vår returavdelning väntar nu på att din retur ska inkomma. Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl. Om du har betalat med kort, direktbetalning, konto eller Swish har du vanligtvis dina pengar inom fem arbetsdagar. Har du valt att betala med Klarna kan du rapportera retur i Klarnas app.

Du kan även välja att skicka in din retur på egen bekostnad till adressen nedan.
OBS! Var då noga med att märka vem returen kommer ifrån (fullständigt för- och efternamn + ordernummer).

MAGIC STEPS
Sandegårdsgatan 34
216 11 Limhamn

 

HUR BYTER JAG EN VARA?
Vid byte av en vara måste du göra en retur på denna och sedan lägga en ny beställning på varan i önskad storlek. För att underlätta för vår returavdelning får du gärna lägga med en lapp märkt med “BYTE” i lådan. Fria byten gäller enbart på ordinarie pris.

MIN FAKTURA ÄR FELAKTIG – HUR GÖR JAG?
Kontakta Klarna kundservice direkt på telefonnummer: 08 – 120 120 10 eller mejla oss på info@magicsteps.se

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE?
När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Var alltid noga med att kontrollera att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Om du inte har fått din orderbekräftelse mejlat till dig inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst. P.S Glöm inte att kolla din skräppost.

 

HUR KONTAKTAR JAG KUNDTJÄNST?

Om du behöver kontakta oss kan du alltid skriva till oss på info@magicsteps.se

FÅR NI PÅFYLLNINGAR PÅ EN SLUTSÅLD VARA?

Söker ni en specifik vara så är ni alltid välkomna att höra av er till vår kundservice så kollar vi gärna upp detta åt er.

HUR ANVÄNDER JAG EN RABATTKOD
Om du har en rabattkod på magicsteps.se kan du lägga till koden i fältet “ENTER COUPON” – uppe till höger, när du går till varukorgen. Kontrollera att din rabatt har dragits av summan innan du genomför betalningen. Tänk på att du endast kan använda en kod per beställningstillfälle och att rabatter inte kan kombineras.

SKICKAR NI TILL ANDRA LÄNDER ÄN SVERIGE?
Frakten inom Sverige kostar alltid 39 kronor. Om du handlar för över 500kr i Sverige bjuder vi på fraktkostnaden.